Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ



ΕΣ-ΕΣ-ΕΣ-ΕΡ ΡΩΣΣΙΑ






ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ καλεσμενος
Εις το Αρμπ'ατ εσταθηκα μια μερα
Μες στην καρδια της Μοσχας
Απο βαθεια συγκινηση συγκλονισμενος
Εκει που υψωνονται αχλαδωτοι των εκκλησιων οι τρουλλοι
Και απλωνονται οι δεικτες των χεριων του Λενιν
Υπο τα κοκκινα των υψηλων κτιριων αστρα
Που νυχτα-μερα στον ουρανο καρφωνουν
Την δοξα των Σοβιετ.

Και οπως κυλουσε ο Μοσκοβας κατω απο τους παγους τα
νερα του
( Ο μην ητο Δεκεμβριος 28 βαθμοι )
Ετσι κυλουσε η μνημη μου βαθεια μες στην ψυχη μου
Κατω απο τα εφημερα τα γεγονοτα
Τα παιδικα και νεανικα μου χρονια
Τα παραδεισια χρονια
Τα χρονια της Εδεμ.

[]

Δυο Εδεμ εγνωρισα στον βιο μου
Ανδρος λεγεται η μι'α
Η κορυφαια των Κυκλαδων...
Με το σουραυλι του Πανος και με την Τραμουντανα
(Λ'αμυρα, Στραπουργι'ες, Κυπρ'ι)
επος λαμπρο του Ελληνικου αρχιπελαγους
Ρωσσια λεγεται η αλλη
Με τον Χριστο να ευλογη
Σαν Αδωνις χρυσος πανω στα εικονοστασια

Θαθελα και τις δυ'ο να περιγραψω
Θαθελα και για τις δυ'ο υμνους να πω, να γραψω
Ομως εδω μιλω για την Ρωσσια μον'αχα
Και ως ειναι φυσικον
Και οπως συχνα συμβαινει
Πραξεις ανυπαρκτες η και υπαρκτες
Προσωπικες η ξενες
Να τις ενσωματωνουν οι ποιηται στα ποιηματα των
Ως πραγματα η βιωματα ιδικα των
Ετσι και εγω σε τουτο το ποιημα μου
Ενσωματωνω
Ο,τι με συγκινει (παρον η μελλον)
Ως βιωμα μου.

[]

Και ερχονται στο νου μου τωρα
Στιχοι παλαιου μου ποιηματος*
Που εδω λαμπρα ταιριαζουν :

"Ειρηνη Ειρηνη το φιορινι ας χαθη
Κρωγμοι γυπων να μην ακουωνται πλεον
Στους κηπους τα μικρα παιδια να παιζουν
Αμεριμνα πασιχαρα δοσμενα
Στους θρυλους των καλων καιρων που φερνουν
Των ενορμησεων την ευλογιαν
Σαν ξεσπασμα αγαλλιασεως που σημαινει
Ειρηνη Ειρηνη με τον φλ'οκο της Ειρηνης
Μεσα σε φως απιστευτον να πλαταγιζη
Με την οκταπηχη την λογχη μας μπηγμενη
Καταστηθα στο στηθος των πολεμων -
Ειρηνη Ειρηνη γελιο λαγαρο του Πανα
Ειρηνη ξεφωτο προφητικο στην Γιασναγια Πολιανα".


* η τελευταια στροφη, εντος εισαγωγικων, ειναι απο το ποιημα
"Η σημερον ως αυριον και χθες", την οποια επαναλαμβανει ο ποιητης
με μικρες διαφοροποιησεις.


( αποσπασματα απο το ποιημα "ΕΣ-ΕΣ-ΕΣ-ΕΡ ΡΩΣΣΙΑ", εκδ. "ΑΓΡΑ", επιμελεια
Γ. Γιατρομανωλακη, αρ. αντιτυπου 397/1500, τιμητικη εκδοση για τα 20 χρονια απο τον θανατο του ποιητη, αθηνα - 1995, isbn 960-325-158-5)

Δεν υπάρχουν σχόλια: