Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

FEDERICO GARCIA LORCA


Ο ΙΣΚΙΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ


Ο ισκιος της ψυχης μου
χανεται μεσα σ' ενα σουρουπο απο αλφ'αβητα,
ομιχλη απο βιβλια
και λογια.

Ο ισκιος της ψυχης μου !

Εφτασα στη γραμμη οπου σταματα
η νοσταλγια,
οπου πηζει του δ'ακρυου η αταγονα,
αλαβαστρο της ψυχης.

( Ο ισκιος της ψυχης μου !)

Η ανεμη του πονου
φτανει στο τελος της,
μα μεσα μου απομενει, ουσια και λογος,
ενα παλιο μεσημερι απο χειλια,
ενα παλιο μεσημερι απο βλεμματα.

Ενας θολ'ος λαβυρινθος
σκοτεινιασμενα αστερια
πλεκεται με τις θλιψεις μου
τις σχεδον μαραμενες.

Ο ισκιος της ψυχης μου !

Μια παραισθηση
ρουφαει τη ματια μου.
Βλεπω τη λεξη ερωτας
να γινεται ρημαδι.

Αηδονι !
Ω αηδονι μου !
Κελαδας ακομα ;

7 Αυγουστου 1918, Fuente Vaqueros, Granada

* * * * * * *

... σας καλω να ακουσετε με προσοχη αυτον τον μεγαλο ποιητη, κι ο καθενας σας ν' απαντηση σ' αυτον με τη δικη του συγκινηση. Η ποιηση απαιτει μια μακρι'α μυηση, οπως καθε αθλημα. Η αληθινη ομως ποιηση αναδινει ενα αρωμα, εναν ηχο, ενα φως, που ολος ο κοσμος μπορει να νιωσει.
Ω, ας μπορουσε να τον καμει να φυτρωσει αυτον τον σπορο της τρελλας που φερνουμε ολοι μεσα μας, που χωρις αυτον η ζωη δεν εχει νοημα, και που πολλοι τον πνιγουν για να επιδειξουν το αποκρουστικο μονοκλ της βιβλιακης τους πολυπραγμοσυνης.

( Αποσπασμα απο την " Παρουσιαση του Pablo
Neruda", του Λορκα, στα 1934 )


( απο : ΦΕΔΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ "Ποιηματα", ενοτητα Ι - απο τα νεανικα ποιηματα, μτφ. ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, εκδ. Α. ΚΑΡΑΒΙΑ, αθηνα - 1964 )


* * * * * * *


... αφιερωμενα απο τον Paco de Lucia στον Lorca :



... δειτε κι ακουστε επισης ... < Ε Δ Ω > ...