Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

ΚΥΠΡΑΙ'Ι'ΚΗ ΠΟΙΗΣΗ





... ΚΛΙΚ ...
στην φωτο







η ανεραδα


Στην χωραν π' αναγιωθηκα
τζαι κομα αναγι'ωννουμουν
τζι' αρτζεψα ν'ακκον να λαχτω
τοτες εξηφο'ηθηκα
τα ζωδκια τζι' εν εχ'ωννουμουν
τζι' εξ'εβηκα να δκιανευτω.

Σε μιαν ποταμοδκιαβασην
μιαν λυερην εσσι'αστηκα
- νε'ιεν καει η σταλαμ'η! -
ουλα τ' αρν'ιν εις τον τσοκκ'ον
ο αχαρος επκιαστηκα
αντ'αν πκιαστει μεσ' στην νομην.

Αντ'αν με ειδεν, εφεξεν
τζι' ο νους μου εφεντζι'αστηκεν
τζι' εφανην κοσμος φωτερος.
Αντ'αν μου χαμογελασεν,
παραδεισος επλαστηκεν
ομπρος μου τζι' εμεινα ξερος.

Ευτυς το πας μου εχασα,
τον κοσμον ελλησμονησα
τζι' εμεινα χασκοντα βριχτ'ος'
ε'ιπεν μου : "ελα, κλουθα μου",
τζαι που καρκι'ας επονησα
τζι' εκλουθησα της, ο χαντ'ος.

Λα'ονια, καμπους τζαι βουνα
ανταμα εδκιαβηκαμεν
γεματ' αθθο'υς τζι' αγκαθθερ'α
η στρατα εν ετελειωνεν
τζαι δεν εποσταθ'ηκαμεν'
ητουν για λλ'οου μας χαρα.

( του ΒΑΣΙΛΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ - εθνικου ποιητη
της Κυπρου - εκδ. ISBN : 9963-7590-8-4, Λευκωσια - 1999,
εικονογραφηση : χαρακτικα... < ΧΑΜΠΗΣ > ... )


σημ. : στην επομενη αναρτηση οι 5 επομενες και τελευταιες στροφες)


ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

αναγι'ωθηκα > ανατραφηκα, μεγαλωσα
ν'ακκον > λιγο
να λαχτω > να κινουμαι, να νιωθω, να εχω επιθυμιες
τα ζωδκια > τα ξωτικα
τζι' εν εχ'ωννουμουν > και δεν κρυβομουνα, δεν εμενα σπιτι απο φοβο
να δκιανευτω > να περπατησω, να σεργιανισω
εσσιαστηκα > διεκρινα σαν σκια, διεκρινα απο μακρια
νε'ιεν καει > ας καιγοταν
σταλαμ'η > η στιγμη
ουλα > οπως, σαν
ο τσοκκ'ος > παγιδα
αντ'αν > οταν
νομη > βοσκοτοπι
εφεντζι'αστηκεν > φωτιστηκε, ελαμψε(σαν απο αστραπη)
το πας μου > το παν, τον εαυτο μου, τα εχασα
βριχτ'ος > σιωπηλος, βουβος
χαντ'ος > βλακας, παλαβος, αφελης
λα'ονια > λοφους
δεν εποσταθηκαμεν > δεν κουραστηκαμε
για λλ'οου μας > για μας, για λογου μας








Δεν υπάρχουν σχόλια: