Δηλωνεται κατηγορηματικα οτι, ολα τα δημοσιευομενα ποιηματα, αποσπασματα ποιηματων η, και στιχοι κ.λπ. λογοτεχνικα κειμενα ειναι απο εντυπες εκδοσεις ευρισκομενες στη κατοχη του διαχειριστη αυτου του ιστολογιου. Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, γινεται link κατ' ευθειαν στα ιστολογια στα οποια βρισκονται και οχι αναδημοσιευση τους, ακομη κι αν δεν υπαρχει σχετικο απαγορευτικο σημα.

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ


... μουσικοδραμα σε 3 μερη απο το δραμα του Γιαννη Καμπυση!

[...]

Ωραία, που καθώς πρόβαλες
στα θαμπωμένα μάτια,
μιαν αυγή σα να χύθηκεν
ο αγέρας σα ν΄ αστράφτει.
Θιαμάζομαι σαν περπατάς
τα δέντρα δεν ανθούνε
στο διάβα σου το λυγερό
δεν ραίνουν σε τα ρόδα.
Κι ο λογισμός μου ολόφωτος
απ΄ τη δική σου λάμψη
και την αγνή σου θύμηση
βαριά ευωδιά γεμάτος,
σ΄ έκραζε, σε τραγούδαγε, σ΄ αντάμωνε,
ω, λαχτάρα,
την καρδιά μου συ πρώτε καημέ,
στερνό μου εσύ τραγούδι...

ΕΡΩΦΙΛΗ
Δειλά, με μεγάλη τρυφερότητα πλησιάζει
περισσότερο στο Γιαννάκη.

Κι ήρθα να ΄μαι, ολότρεμη.
Πώς ένοιωσα από πέρα
το γλυκό σου κάλεσμα
να ξεσπά σαν τραγούδι.
Κι ήταν σάμπως να καίει
στης ψυχής μου τα τρίσβαθα,
κάποια φλόγα, κάποια έννοια,
ένα μήνυμα απόκρυφο,
όλο πόθος κι όλο πάθος.
Κι ήρθα, πως τ΄ όνειρο έρχεται
στην καρδιά που περιμένει
με λαχτάρα μυστική.
Κι ήρθα, καλέ, για να στο πω
και να στο μολογήσω,
ωραίε, απ΄ το τραγούδι σου
κι από τη φαντασιά σου.

ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Στάσου σιμά μου.
Σαν όραμα βγαλμένο απ΄ την καρδιά μου.
Τόση άνοιξη και τόσο φως
στη βαρυχειμωνιά μου...
Αχ, στάσου σιμά μου
σαν όραμα βγαλμένο απ΄ την καρδιά
μου...

ΕΡΩΦΙΛΗ - ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Μες΄ του ονείρου τ΄ απόσκιο περβόλι
που πετάν αλαφρά τα πουλιά
χτυπημένα απ΄ του πόθου το βόλι
και μια ανάκουστη χύνουν λαλιά,
το κρυφό μας προσμένει παλάτι
σε μια θεία γαλήνη πνιχτό.
Δεν τ΄ αντίκρυσε ανθρώπου μάτι
για μας στέκει μονάχα ανοιχτό.
Τη μακάρια θα πιω εκεί λήθη,
το βαρύ μου θα πνίξω καημό,
μα η αγάπη θα καίει στα στήθη
και δε θάχ΄ η φωτιά τελειωμό.

[...]

σημ. : το σχετικο αποσπασμα του λιμπρετου που ακουγεται στο video,
και διαβασατε παραπανω,
επειδη... βαριομουν να το αντιγραψω απο το ενθετο της κασετινας του διπλου cd, της δισκοθηκης μου, εψαξα στο internet και το βρηκα
... < Ε Δ Ω > ...
στην εξαιρετικη αυτη ιστοσελιδα!!!

... οσοι εχετε λιγο χρονο ελευθερο,
ριχτε μια ματια στην ιστορικη εκεινη περιοδο,
που γραφτηκε το εργο, και
την περιρρεουσα ατμοσφαιρα της...

*****

διορθωση : στους τιτλους, στο τελος
του video, διαβαστε αντι Γιαννης Καμπανης
... Γιαννης Καμπυσης.
Ευχαριστω!




... θα ηθελα να συμπληρωσω οτι,

στην εκτελεση του εργου αυτου του Μανωλη Καλομοιρη, συμμετεχουν ακομη:

Μανα και Γρια: Ιωαννα Σφηκα-Καρβελ'α
Σωτηρης : Ανδρεας Κουλουμπης
Κυριακος : Φραγκισκος Βουτσ'ινος
Κυρα : Τιχα Αθανασοβα
Οι δυο νερα'ι'δες : 1) Μαρια Κορομαντζου (Ερωφιλη) & 2) Ντενκα Β'αλκοβα

ακομη :
πρωτο βιολι : Ανγκελ Στανκωφ
διδασκαλια : Μετ'οντι Ματ'ακιεφ
Η Εθνικη Χορωδια της Βουλγαριας "Σβετοσλ'αβ Ομπρ'ετενωφ"

Η ψηφιακη ηχογραφηση, εγινε απο Βουλγαρους και Γερμανους τεχνικους.

... και, συμφωνα με τους εκδοτες του εργου, η εκδοση εγινε δυνατη απο δωρεα ανωνυμου ιδιωτη και την χωρις αρχικη αμοιβη, εργασια των Ελληνων καλλιτεχνων!

Το 1931, η οπερα αυτη, του Μανωλη Καλομοιρη,
στην 3η κατα σειρα εκτελεση της, μετα το 1917 ( 1η εκτελεση - 9 παραστασεις),
εγινε, στην Αθηνα, με μαεστρο τον

ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ!


Δεν υπάρχουν σχόλια: